Automatyczny spis treści w Wordzie

Bartosz

Bartosz Stefanicki 18 grudnia 2019

Automatyczny spis treści w Wordzie

Porada może się przydać przy pisaniu różnych dokumentów i prac, typu licencjacka czy magisterska. Oznaczając odpowiednio nagłówki, Microsoft Word jest w stanie za nas generować na bieżąco spis treści.

W Wordzie służą do tego specjalne style. Generalnie zasada jest taka: najważniejszym tytułom dajemy styl Nagłówek 1, podtytułom Nagłówek 2, jeszcze mniej ważnym tytułom Nagłówek 3.

1. Nadawanie stylów

W treści dokumentu wpisujemy kilka nagłówków, na przykład "Wstęp", "Rozdział 1", "Zakończenie". Każdemu z nich nadajemy styl "Nagłówek 1" - w menu wybieramy Narzędzia główne > Style > Nagłówek 1. Analogicznie w przypadku Nagłówków 2 i 3.

2. Generowanie spisu treści

Wybieramy miejsce, w którym ma się znaleźć spis treści. Przechodzimy do menu Odwołania > Spis treści i wybieramy interesujący nas styl, na przykład "Tabela automatyczna 2".

Jeśli spis treści został już wygenerowany, a dokonaliśmy zmian w nagłówkach, należy prawym przyciskiem myszy kliknąć na spis treści i wybrać opcję jego aktualizacji.

Szukasz hostingu?

Jest dużo firm oferujących hosting, ale którą wybrać? Przedstawiamy zestawienie najciekawszych propozycji i ranking hostingów (Październik 2022).

Data publikacji: 05.05.2017 r. Tagi: microsoft office, microsoft, office, word. Źródło obrazka porady: Logo Windows.

1 komentarz


© 2005-2022 itporady.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych oraz dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.