Jak działa system rezerwacji wizyt online?

Jak działa system rezerwacji wizyt online?

Pozostałe Data aktualizacji: 06.07.2021

Jak działa system rezerwacji wizyt online?

Kiedyś aby zarezerwować wizytę np. u fryzjera, trzeba było zadzwonić a Pani fryzjerka szukała wolnego terminu w zeszycie. Obecnie technologia pozwala na znaczne usprawnienie tej procedury. Wszystko zostało przeniesione do internetu. Dzisiaj omówimy internetowe systemy rezerwacji online.

Czym jest system rezerwacji online?

Robimy zakupy przez internet, odbieramy i wysyłamy maile, szukamy informacji i opinii. Podobnie sytuacja wygląda przy szukaniu interesujących nas usług. W wyszukiwarce sprawdzamy firmy w okolicy i umawiamy się na wizytę - jak to działa?

Firma, która korzysta z internetowego systemu rezerwacji wizyt, udostępnia specjalną stronę internetową. Klient po wybraniu interesującej go usługi, znajdzie listę wolnych terminów możliwych do rezerwacji. Jeśli wybierze termin, to może zrobić na niego rezerwację. W tym samym momencie termin jest widoczny u właściciela firmy.

Systemy rezerwacji wizyt można określić mianem wirtualnego sekretariatu. Działa on z każdego miejsca na ziemi, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodni. Nowoczesne systemy rezerwacji wizyt są dostępne z każdego urządzenia - komputera, tabletu i telefonu komórkowego. Odciąża to pracę każdej firmy, ponieważ zmniejsza się liczba telefonów w celu umówienia wizyty - rozwiązanie internetowe jest znacznie wygodniejsze.

Nowoczesnym rozwiązaniem, które oferuje rezerwacje w trybie online jest NextVisit - aby z niego skorzystać nie trzeba posiadać wiedzy z zakresu IT. Wystarczy wprowadzić nazwę firmy, godziny otwarcia, dodać pracowników i dostępne usługi.

Nie trzeba także posiadać dużej firmy, aby korzystać z systemu. Rozwiązanie rezerwacji online sprawdzi się idealnie także w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych. Jest to zalecane, ponieważ mamy porządek w dokumentacji wizyt, bazie klientów - co może tylko ułatwić dalszy rozwój.

  • Widzimy na bieżąco, ile pracownicy mają przypisanych wizyt,
  • Eliminujemy błędy z zapisaniem dwóch osób na jeden termin,
  • NextVisit wysyła automatyczne przypomnienia SMS o zbliżającej się wizycie,
  • Posiada prosty w obsłudze interfejs, nowoczesny kalendarz wizyt,
  • Umożliwia łatwe przenoszenie wizyt na inny termin, bądź do innego pracownika (za pomocą przeciągnięcia i upuszczenia),
  • Oferuje wsparcie techniczne.

Dla kogo jest kalendarz rezerwacji online?

Z systemu rezerwacji wizyt online korzysta wiele branż - salony fryzjerskie, gabinety kosmetyczne, barberzy czy warsztaty samochodowe. Ale na tym lista się nie kończy, w tym wypadku ogranicza nas tylko wyobraźnia. Lista firm, które wykorzystują kalendarz i zapisują w nim wizyty klientów jest bardzo długa.

  • Salony fryzjerskie i barberzy,
  • Gabinety kosmetyczne,
  • Kluby fitness,
  • Salony SPA,
  • Kancelerie prawnicze,
  • Fotografowie,
  • Korepetytorzy,
  • Salony masażu,
  • Psychoterapeuci,
  • Fizjoterapeuci,
  • Dietetycy,
  • Trenerzy personalni,
  • I wiele innych branż.

Korzyści z internetowego systemu rezerwacji

Można wymienić wiele powodów, dla których warto zainteresować się internetowym systemem rezerwacji i wdrożyć go we własnego firmie, niektóre z nich:

  1. Mniejsze obciążenie pracą

    Ręczny proces rejestracji sprawia, że nie można skupić się na pracy. Ciągłe odbieranie telefonów, szukanie wolnych terminów w zeszycie wybija z rytmu i marnuje czas, który można przeznaczyć na ważniejsze czynności.

  2. Oszczędność czasu

    W systemie NextVisit można śledzić umówione wizyty, wysyłać automatyczne przypomnienia SMS i e-mail o wizytach do klientów. W każdej chwili jest także dostęp do bazy klientów i ich archiwalnych wizyt.

  3. Zwiększenie przychodów

    Internetowy system rezerwacji sprawia, że firma jest dostępna dla potencjalnych klientów w trybie 24/7, z każdego miejsca na ziemi i z każdego urządzenia (komputera, tabletu czy smartfona). Klient przy każdej usłudze może sprawdzić jej cenę i opis - co oznacza, że jest to także działanie marketingowe.

  4. Zwiększenie skali rezerwacji

    W czasie, gdy system rezerwacji online udostępnia klientom dostępne terminy i umożliwia ich rezerwację, pracownicy mogą skupić się na swoich obowiązkach. Coraz mniej osób preferuje kontakt telefoniczny w celu umówienia wizyty.

NextVisit - Nowoczny system rezerwacji wizyt online

Oprogramowanie NextVisit to nowoczesne rozwiązanie, dzięki któremu wiele firm usprawnia kontakt z klientem oraz proces umawiania wizyt. Jest to kompleksowe rozwiązanie, przetestowane przez wiele firm i w pełni bezpieczne. Na stronie internetowej nextvisit.pl dostępna jest pełna oferta, w tym bezpłatny okres testowy, podczas którego można bez żadnych zobowiązań sprawdzić możliwości programu. Przekonaj się, jak duże możliwości daje NextVisit.

Porada przygotowana we współpracy z NextVisit - Systemem rezerwacji wizyt online.

Najlepsze oferty hostingu w 2021 roku

Ranking hostingów

Autor: Bartosz Stefanicki. Data publikacji: 06.07.2021r. Tagi: program, prezentacja. Źródło obrazka porady: Pixabay.

Komentarze

Komentarze do tej porady są wyłączone.