Pobieranie poczty z Gmaila nie działa
Przy próbie pobrania wiadomości przez program pocztowy, pojawi się komunikat o błędzie - co należy zrobić w takim przypadku?
Gmail udostępnia użytkownikom dwa protokoły poczty przychodzącej: IMAP oraz POP3. Ten pierwszy jest domyślnie aktywny, więc program pocztowy jest zmuszony pobrać wiadomości za jego pomocą. Nie zawsze jednak protokół IMAP jest obsługiwany - wtedy właśnie pojawia się komunikat o błędzie.
Rozwiązaniem jest włączenie protokołu POP3 w usłudze Gmail. Aby to uczynić:
- przechodzimy do strony internetowej (webmaila): http://mail.google.com
- logujemy się do naszej skrzynki
- przechodzimy do Ustawień (link w prawym górnym rogu)
- klikamy na zakładkę "Przekazywanie i POP/IMAP"
- wybieramy opcję "Włącz POP dla wszystkich wiadomości (nawet już pobranych)"
Klikamy na odnośnik "Jak skonfigurować?" aby sprawdzić parametry, które następnie podamy przy konfiguracji programu pocztowego.
Różnice między POP3 a IMAP
Protokół POP3 - przechowuje pocztę użytkownika w jednym pliku na serwerze (skrzynka INBOX). Podczas połączenia z serwerem cała poczta zgromadzona w jednym pliku jest przesyłana do programu pocztowego.
Protokół IMAP - umożliwia tworzenie struktur katalogowych, w których użytkownik może przechowywać pocztę. Podczas połączenia z serwerem program pocztowy synchronizuje nagłówki listów co znacznie przyspiesza dostęp.
Jeśli skonfigurujemy program pocztowy wykorzystując protokół IMAP, to kopie maili zostaną na serwerze. Natomiast wykorzystując protokół POP3 i usuwając wiadomość, to na serwerze już także jej nie odnajdziemy.
Protokół POP3 został aktywowany w usłudze Gmail, więc od tej chwili możemy pobierać wiadomości za jego pomocą w programie pocztowym.
Kategorie: Windows. Tagi: #gmail, #google, #poczta, #windows. Źródło obrazków: Pixabay, Font awesome.