Automatyczny spis treści w Wordzie
Windows Aktualizacja: 27.08.2017

Automatyczny spis treści w Wordzie

Porada może się przydać przy pisaniu różnych dokumentów i prac, typu licencjacka czy magisterska. Oznaczając odpowiednio nagłówki, Microsoft Word jest w stanie za nas generować na bieżąco spis treści.

W Wordzie służą do tego specjalne style. Generalnie zasada jest taka: najważniejszym tytułom dajemy styl Nagłówek 1, podtytułom Nagłówek 2, jeszcze mniej ważnym tytułom Nagłówek 3.

1. Nadawanie stylów
W treści dokumentu wpisujemy kilka nagłówków, na przykład "Wstęp", "Rozdział 1", "Zakończenie". Każdemu z nich nadajemy styl "Nagłówek 1" - w menu wybieramy Narzędzia główne > Style > Nagłówek 1. Analogicznie w przypadku Nagłówków 2 i 3.

2. Generowanie spisu treści
Wybieramy miejsce, w którym ma się znaleźć spis treści. Przechodzimy do menu Odwołania > Spis treści i wybieramy interesujący nas styl, na przykład "Tabela automatyczna 2".

Jeśli spis treści został już wygenerowany, a dokonaliśmy zmian w nagłówkach, należy prawym przyciskiem myszy kliknąć na spis treści i wybrać opcję jego aktualizacji.

dhosting

Autor: . Tagi: , , , . Źródło obrazek główny: Logo Windows.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
wpDiscuz