Jak zarobić kabel sieciowy ethernet, wtyczkę RJ45?
Pozostałe

Jak zarobić kabel sieciowy ethernet, wtyczkę RJ45?

Data aktualizacji: 18.12.2019

Zarobienie kabla sieciowego nie wymaga dodatkowych umiejętności. Można śmiało powiedzieć, że zajmuje mało czasu - jest to kwestia kilku minut. Najpopularniejszym rodzajem kabla w sieciach komputerowych jest skrętka.

W sklepach znajdziemy bez problemu gotowe kable, jednak czasami nie jest to wystarczające. Powodem może być potrzeba indywidualnej długości kabla, bo po co mieć niepotrzebnie długi kabel, albo wręcz na odwrót - kabel chcemy mieć krótszy niż gotowce. Dzięki temu poradnikowi stworzymy kabel o długości jakiej tylko zapragniemy.

Wtyczki należy zacisnąć za pomocą specjalnej zaciskarki. W internecie można taką znaleźć za około 15 - 25 zł. Gdy nie mamy zaciskarki kolejne piny możemy docisnąć śrubokrętem i młotkiem, lecz nie jest to zalecane. Trzeba kupić odpowiedniej długości kabel ethernetowy i dwie wtyczki RJ45 (na każde zakończenie kabla).

Odsłaniamy kabel, rozkręcamy splot kabli. Następnie należy je uporządkować według kolejności podanej niżej.

  1. Pomarańczowo - biały
  2. Pomarańczowy
  3. Zielono - biały
  4. Niebieski
  5. Niebiesko - biały
  6. Zielony
  7. Brązowo - biały
  8. Brązowy

(standard EIA/TIA568B)

Druga możliwość to połączenie bezpośrednie dwóch komputerów, wówczas zmienia się kolejność uporządkowania. Jest to tak zwany kabel skrosowany.

  1. Zielono - biały
  2. Zielony
  3. Pomarańczowo - biały
  4. Niebieski
  5. Niebiesko - biały
  6. Pomarańczowy
  7. Brązowo - biały
  8. Brązowy

(standard EIA/TIA568A)

Ranking hostingów

Autor: Bartosz Stefanicki. Data publikacji: 16.02.2016 r. Tagi: przewodnik. Źródło obrazka porady: Pixabay.

2 komentarzy

Ostatnie komentarze

Statystyki

  • 178

    Liczba porad
  • 1 774

    Liczba komentarzy
  • 6

    Narzędzi online

© 2005-2022 itporady.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych oraz dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.